גפני על עצרת האלפים: "המטרה סומנה מראש, הם לא יודעים את העובדות" • האזינו

    דוד לזר, בנצי לייזרוביץ | צילום: אלי קובין 9 Comment on גפני על עצרת האלפים: "המטרה סומנה מראש, הם לא יודעים את העובדות" • האזינו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (רביעי) הגיב יו"ר ועדת הכספים משה גפני להפגנת האלפים אמש בירושלים נגד חוק הגיוס המתוקן שהועבר בכנסת על ידי חברי הכנסת החרדים בהנחיית מועצות גדולי ישראל של 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', לדבריו של גפני, מארגני ההפגנה לא יודעים את העובדות בחוק.

    בדברים שאמר גפני למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' של 'קול חי' הוא אמר כי "בעבר היו קוראים לי רבנים מסוימים מ'העדה החרדית' והיו שואלים אותי בשקט את הפרטים על נושא הגיוס ומה הסכנות – ואחר כך הם היו מביעים את דעתם ואת השקפתם", לדבריו, "בתקופה הזו הרי הייתי שותף של החוק הזה שמנע את מה שעלול היה לקרות כאן, צווי גיוס לכלל בחורי הישיבות ולמרות זאת – אף אחד מרבני העדה החרדית לא קרא לי שאסביר לו את השקלא וטריא בעניין ומה סיכמנו באופן מעשי, כמו שהיה מקובל פעם", אמר גפני.

    לדבריו של גפני, "כנראה שהמטרה של העצרת סומנה מראש ונושא הגיוס הוא לא הנושא, כי את העובדות הם לא יודעים".

    "יש לי אחריות", הוסיף גפני, "הנושא שלנו הוא שהתורה תמשיך לפרוח ולשגשג ויהיו יותר כוללים ולומדי תורה כפי שבאמת קורא בפועל בסייעתא דשמיא. כל מילה שאדבר כעת תבוא לפני הבג"צ ואנחנו כעת במשבצת 'המבוגר האחראי' ולכן אנחנו שותקים. אבל יש מי שמכיר אותי ויודע שלא אדבר ולכן הוא מפרסם את כל השקרים, אבל הדעה שלנו היא מה שגדולי ישראל הורו לנו".

    כזכור, אמש השתתפו עשרות אלפי בני אדם בהפגנת 'העדה החרדית' ואנשי קהילת 'בני תורה' בראשות מרן ראש הישיבה הגר"ש אוירבאך שנערכה ברחוב מלכי ישראל בירושלים במחאה על חוק הגיוס המתוקן.

    עצרת האלפים אמש

    עצרת האלפים אמש

    גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה וייס פתח את משא הנאומים ואמר כי "מאז קום המדינה דעת קדשם של כל גדולי ישראל, שההליכה לצבא זה סכנה גדולה, סכנה לשמירת היהדות, צריך ללכת בדרכם של גדולי ישראל שאסרו איסור חמור ללכת לשם", לדבריו של הגאב"ד, "כמה צער יש שיש חילוקי דעות בעניין. ד' יעזרנו שלא ילכו בחורי ישראל ובנות ישראל לצבא ונזכה לגאולת צדק".

    אחריו נשא דברים ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך שאמר כי "הגענו לחזק ולמחות על חוק הגיוס שנחקק בצירוף החרדים, והרי שנים שעשו וכל אחד אינו יכול לעשותו לבדו, הרי שניהם חייבים ואם כן על פי ההלכה החרדים מחזקים את הגזירה. הם אומרים שהחוק 'רע במיעוטו', זה היה תמיד דרך 'המזרחי', אבל כל גדולי ישראל אמרו שאין פשרות".

    את החלק השני של העצרת פתח מרן רה"י רבי שמואל אוירבך שאמר כי "קטונתי לעמוד פה זה בפני אלפי ישראל, אבל הזמן הוא של 'עת לדבר', ואין רשות להחשות".

    resized_DSC_0597

    "החובה היא לעמוד על נפשנו בכל הפרטים, ובכל הדרכים, ולא לשתף שום פעולה. בתקופה שהיו בפולין גזירות קשות וביקשו לגייס את הבחורים, והיו יחידים שהיו יכולים דרך פרוטקציה לקבל 'פטורים' כדי שח"ו שלא ייכשלו ולא יגוייסו, נשאל על כך גאון הגאונים בדורו רבי יהושע מקוטנא, פסק מפורש שגם על זה יש 'יהרג ואל יעבור'! כי כאשר יש מלחמה, צריכים להאבק ביחד, לעמוד על נפשנו להעביר את רוע הגזירה".

    "הדברים נוראים מאד, וחובה להאבק שלא יהיה שום שיתוף או פשרה, שהרי הם חפצים וזה בנפשם ממש, שיבואו אליהם, שלא יהיו דבריהם הפקר, שלא יתעלמו מהם, כדי שביום שהם יחליטו… ואיני רוצה להוציא מן הפה…"

    "מדובר בדבר שהוא מאד מאד לא פשוט, כאשר מדברים פה על עקירת הנשמה, על עקירת היהדות עד אותם דברים שבמשך דורות מסרו את נפשם על דברים פשוטים, דברים שנערים בגיל תשע ושמונה הבינו… חובה היא לעמוד על נפשנו שהדברים יהיו ברורים, יש כאן גזירה נוראה של עקירת הדת, ובוודאי חובה שלא תהיה לנו שום שייכות לזה, לא להתדבק לזה ולא לשתף שום פעולה", אמר הגר"ש אוירבאך.

    למרות שעצרת הענק התנהלה באישור המשטרה וללא הפרת סדר, בשעות הלילה המשטרה פזרה הפגנת מחאה נוספת על חוק הגיוס שלא אושרה כחוק בשכונת שרי ישראל ועצרה ארבעה מפגינים לחקירה.

    האזינו לראיון המלא עם יו"ר ועדת הכספים משה גפני:



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      איזה אלפים במוח 30 איש! כל הפגנה של כת ברחבי הארץ אתם תדווחו על כך? סתם אסופה של מטומטמים חברי כתות שונות……….

    2. 8

      סוף סוף הבנאדם אמר משהו נכון "קטונתי לעמוד פה".
      קטונת? תן לגדולי ישראל להנהיג!!!
      מי שאין לו מה לעשות שלא יעשה את זה פה!

    3. 7

      אני הייתי שם והיו שם עשרות אלפי איש , אז מה אתה מבלבל במח 30 איש?

    4. 6

      מעל 120 אלף איש בלי עין הרע השתתפו אמש במחאה נגד חוק יעדי הגיוס.
      בשעת השיא השתתפו מעל 80 אלף במקום. כשאר האנשים השתתפו בשעות נפרדות בהפגנה.
      כזכור, ההפגנה נמשכה כ-4 שעות. ובחוץ היה קור.

      גורמים בכירים מדווחלים, כי אם נתייחס להפגנת דגל לפני הבחירות. אם נאמר ששם השתתפו 100,000 איש, הרי שבהפגנה זו השתתפו חצי מיליון איש.

    5. 5

      הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק קלמנוביץ' בתוך דברי בעצרת ה-120 אלף:
      שכל מי שלא נלחם בחוק וכ"ש אם מפריע או אומר שזה רק פוליטיקה. בשמים נרשם כשותף לחוק

    6. 4

      למס. 2 האנונימי ולשכמותו אומר, הזהרו בגחלתן!!!
      לדבר על גדו"י, גם אם דעתם שונה מדעתך ה"גדולה" זו ס כ נ ה !!!

    7. 3

      למס'2
      חוצפן ושפל קבעתה את גורלך במו ידיך כדין מבזה גדול בתורה

    8. 2

      אין על גפני הפרלמנטר המוצלח בכנסת!!!
      שיצא לכל העציצים העניים הבן אדם עושה את העבודה בצורה הטובה ביותר, עשרות אלפי איש זה בדיחה מקסימום 5000 איש שמתוכם חצי אם לא יותר אנשי הבד"ץ, בריסק ועוד כמה בחורי ישיבה סקרנים שחיפשו מה לעשות בסוף הצום!!!

    9. 1

      אין אין על גפני פרלמנטר מוצלח ביותר!!!